FAQ

Veel gestelde vragen:

1. Hoe kan ik mijn stoffen of leren meubel het beste onderhouden?
Voor een goed onderhoudsadvies is het belangrijk om te weten in welke stof- of leersoort uw meubel gestoffeerd is. Deze informatie staat op uw aankoopbon of kunt u opvragen bij uw dealer. Daarna willen wij u adviseren contact op te nemen met de firma LCK Nederland; www.montis-careproducts.nl. Zij zijn gespecialiseerd in meubelonderhoud en kunnen u een goed advies geven.

2. De dopjes van mijn meubel zijn aan vervanging toe. Hoe kan ik deze bestellen?
Wanneer de dopjes of viltjes van uw meubel versleten zijn kunt u deze bij één van onze dealers bestellen. Onze dealers kunt u vinden op onze website; https://www.montis.nl/dealers/wonen/

3. Is het mogelijk de bekleding van mijn meubel te vervangen?
Voor veel van onze modellen is het mogelijk een nieuwe hoes te verkrijgen. In sommige gevallen kunt u deze zelf stofferen en in andere gevallen is het aan te raden dit door een professionele stoffeerder te laten doen. Wij willen u adviseren contact op te nemen met één van onze dealers; https://www.montis.nl/dealers/wonen/

4.) Hoe lang is de garantie termijn op mijn Montis meubel?
Met uitzondering van bekledingsstoffen garandeert Montis gedurende een periode van 60 maanden na factuurdatum dat de verkochte producten vrij zijn van gebreken in materiaal en afwerking. Voor mechanische systemen is dat een periode van 24 maanden na factuurdatum.

5.) In geval van aan Montis toerekenbare gebreken mbt bekledingsstoffen, geldt onderstaande;
-volledig, binnen 1 jaar na factuurdatum
-voor 2/3 gedeelte, binnen 2 jaar na factuurdatum
-voor 1/3 gedeelte, binnen 3 jaar na factuurdatum