Industriële elegantie
Alles heeft een begin. Montis start in 1974. Wie goed naar ons stippenlogo kijkt, herkent nog iets van de onbevangenheid van de jaren zeventig. Nederland nam voorzichtig afstand van oubollige gezelligheid, durfde te dromen over een frissere, eigentijdse vormentaal. Bij Montis hechten we aan het motto ‘Onderzoek alles, maar behoud het goede’. Innovatieve technieken en nieuwe materialen helpen ons steeds verder. Kwaliteit, vakmanschap, functionaliteit, de ideale balans tussen zitcomfort en esthetische zeggingskracht. Ze blijven het kompas voor de toekomst in ons continue streven naar industriële elegantie. Geraffineerd, stijlvol, een tikje speels, niet te opdringerig. Maar áltijd met een eigen gezicht: vanzelfsprekend en vertrouwd als de stippen uit ons logo.
De Montis stippen
Het Montis logo is opgebouwd uit puntjes of stippen. De punt is hét visuele oerelement: de basis van elk ontwerp. Tel twee punten bij elkaar op en het begin van een lijn kondigt zich aan. Het vormelijke spiegelbeeld van de punt is de cirkel: de populaire, alle culturen overstijgende geometrische vorm. De cirkel symboliseert oneindigheid en perfectie, maar ook leegte en absolute vrijheid. Associaties met rust én beweging, met natuur (de zon, de maan) en cultuur (ringen, grafische patronen) liggen voor het oprapen. Ook de stippen in het Montis logo symboliseren vorm én betekenis. Elke voorlopige schets begint zoekend en aarzelend. Met een punt in de ruimte. Het is de basis van elk ontwerp, ons vertrekpunt op weg naar industriële elegantie.